Har I for travlt til at måle kundetilfredshed?

Har I for travlt til at måle kundetilfredshed?

04-05-2017

Der er igen travlt i byggeriet. Det er godt, men glem ikke værdien af tilfredse kunder 
Af Peter Hesdorf, adm. direktør i Byggeriets Evaluerings Center

 

"Vi har så travlt for tiden, at vi slet ikke har tid til at administrere en måling af vores kunders tilfredshed. Men vi ved godt, at det er vigtigt"

Det hører vi tit, når vi taler med folk indenfor byggeriet.

Det er positivt, at der igen er travlt i byggeriet. Store og små byggeprojekter buldrer derudaf! Der er opgaver, som skal starte op, gennemføres og afsluttes. Sideløbende skal der afgives tilbud på nye opgaver. Det giver sved på panden.

Som alle ved, vil de gode tider ikke vare ved. Med usvigelig sikkerhed vil vi om nogle år opleve færre byggeprojekter og lavere aktivitet. Sådan har det altid været.

 

Hvordan sikrer du, at din virksomhed navigerer sikkert igennem disse bølgetoppe og bølgedale?

 

Det handler naturligvis om at levere den aftalte ydelse til tiden og i den aftalte kvalitet. Men netop nu, hvor der er travlt, kan det en gang imellem knibe med at nå det hele. Det så vi sidste gang i tiden op til finanskrisen i 2008.

Kunderne husker de sager, hvor det går galt. Det forringer chancen for at vinde nye opgaver hos kunden. Dertil kommer, at kunden jo også deler sine erfaringer i sit netværk.

Derfor er det vigtigt, at man løbende får feedback fra sin kunde, så man kan nå at reagere på problemer, inden de vokser sig store.

 

Her møder vi - lidt forenklet - to 'skoler'

  • de, der siger "vores kunde skal bare sige, hvis der er noget, han er utilfreds med"

  • de, der siger "vi sørger for at spørge vores kunde, om han er tilfreds"

Tænk over følgende - hvordan vil du selv gerne betjenes, når du er kunde?

 

Løsningen hedder BYGGE DIALOG

Med BYGGE DIALOG kan du løbende tage temperaturen på samarbejdet i dine byggesager uden administrativt bøvl. Det er nemt, hurtigt og billigt.

 

Vores kunder siger:

  • Vores bygherrer tager positivt imod BYGGE DIALOG
  • Vi blev opmærksomme på, at en kunde ikke var helt tilfreds med vores kommunikation. Den ændrede vi på, og nu har vi endnu en tilfreds kunde.
  • Vi får et overblik, som hjælper os med at udpegede de byggeprojekter, vi skal fokusere vores kræfter på
  • Der opstår en sund konkurrence mellem byggelederne om at opnå den højeste kundetilfredshed

 

Vi tager os af alt det praktiske. Fra tilmelding til indsamling af målinger. Vi sørger også for at sende en venlig reminder, hvis målingen ikke bliver udfyldt, hvilket giver en høj svar procent.

Du får resultaterne i en BYGGE DIALOG rapport og via dit online Dashboard. Du kan koncentrere dig om din forretning, og du får en 'early warning' i tilfælde af problemsager. Nemmere bliver det ikke! 

 


Vil du også have tilfredse kunder?

Vi hjælper dig med alt det praktiske. Tag det første skridt i dag - prøv BYGGE DIALOG helt gratis

start med en gratis test

 

Er du klar til at tage et næste skridt?

Bliv medlem af Byggeriets Evaluerings Center og lad os hjælpe dig med at sætte kundetilfredshed på dagsordenen

Bliv medlem

 

 

Vil du vide mere om BYGGE DIALOG?

Mere information

 

Spørgsmål?

Ring til os på telefon 3264 1440 eller brug chatten her på siden (man.-fre. kl. 8:30-16:00).

Du kan også sende en e-mail til info@byggerating.dk - så svarer vi dig hurtigst muligt.

Del på