Totalentreprenør afstemmer løbende forventninger i den udførende fase

Totalentreprenør afstemmer løbende forventninger i den udførende fase

23-01-2017

Artikel bragt i Licitationen - Byggeriets Dagblad den 23. januar 2017

I firmaet Dansk Halbyggeri har man taget lidt anderledes fat på at måle kundetilfredsheden, ikke kun efter at byggeriet står færdigt og kunden er rykket ind, men allerede i udførelsesfasen. Det vil sige fra dialogen med kunden starter og gennem hele projekterings- og byggefasen.

- Vi har i mange år lavet kundetilfredsundersøgelser, men det har primært været efter, at byggeriet har stået færdigt. Vi havde en idé om, at vi også har behov for at vide noget om, hvordan kunden ser på os gennem de forskellige stadier i processen, en slags forventningsafstemning. Så vi havde egentligt udviklet et system, som vi skulle i gang med at bruge, siger den ene af de to indehavere, Henrik Madsen, der sammen med Mogens Laustsen driver firmaet.


BEC på banen
- Vi fik nys om, at BEC, Byggeriets Evaluerings Center, var i gang med at implementere et lignende nyt system, og da vi først fik kigget på det, kunne vi godt se, at der var ting i det, vi kunne bruge. Så i stedet for at videreudvikle på vort eget koncept, gik vi ind i en dialog for at få BEC’s koncept tilpasset i videst muligt omfang, siger han videre og tilføjer, at det nu er i brug i firmaet.

 

Læs hele artiklen - klik her!


Mogens Laustsen og Henrik Madsen driver sammen Dansk Halbyggeri A/S. (Foto: Dansk Halbyggeri)

 

 

Spørgsmål?

Ring til os på telefon 3264 1440 eller brug chatten her på siden (chatten er kun åben i kontortiden).

Du kan også sende en e-mail til info@byggerating.dk - så svarer vi dig hurtigst muligt.

 

BYGGE DIALOG

Tag temperaturen på samarbejdet med systematiske tilfredshedsmålinger fra aktørerne i din byggesag. Vi klarer alt det praktiske, så du kan følge udviklingen måling for måling.

Læs mere om BYGGE DIALOG

 

Del på